Emre Demir Bu çığlığa kulak verin!

Yazı Detayı
01 Ağustos 2020 - Cumartesi 15:18 Bu yazı 619 kez okundu

Bu çığlığa kulak verin!
Emre Demir
demiremre@tv04.net

DUYDUNUZ MU? “AĞRI DA GÖL VARMIŞ!”

Ağrının derinliklerinde engebeli yollar ardında adeta saklı bir cennet balık gölü.

Ağrı’nın Taşlıçay ilçesine bağlı olan balık gölü görsel manzaraları ile eşsiz ve tam bir doğa harikası

Uzun zamandır duyduğum ama gidip göremediğim bu mükemmel yere Taşlıçay Belediyesinin öncülüğünde Ağrı TÜGVA temsilciliği ve TV04.NET ekibi olarak gitme fırsatı bulduk kamp kurup, 2 gün 1 gece kalarak unutamayacağım eğlenceli, macera dolu harika bir anı oldu.

Sosyal medyada fotoğrafları görenler il dışında farklı yerlere gittiğimi sanıp yer soruyor, verdiğim cevap karşılığında AĞRIDA BÖYLE GÖL VAR MI deyip yer tarifi ve bölge hakkında bilgi istiyorlar.

Şu kadarını söyleyeyim her Ağrılının gidip görmesi gereken en azından hakkında bilgi sahibi olması gereken muazzam bir yer.

Balık golü Ağrı’nın Taşlıçay ilçesinden sadece  25 km uzaklığında yolu bakıma, kendisinin de Ağrı’ya ihtiyacı olan unutulmuş ve hatta hiç fark edilmemiş ama bir an önce el atılıp tüm Ağrı olarak ayağı kaldırılması gereken tam bir turizm yeri desem hiçte abartmış olmam.

Ağrılılar olarak neden bu değerlerimize sahip çıkmıyoruz.

Neden bundan yararlanamıyoruz anlam veremiyorum.

Türkiye’nin en ünlü dağı olan Ağrı Dağı’nı da yıllardır yeterince değerlendiremedik.

Sadece Türkiye’de değil dünyaca tanınan bir dağ ama ekonomik olarak yıllardır getirisini yeterince kullanamadık.

Balık gölünü görünce gerçekten üzülmemek elde değil.

Yıllardır yüzmek için Van’a, Ahlat’a ve Adilcevaz’a gittik de neden Balık Gölüne gidemedik aklım almıyor.

Neden değerimiz olan Balık Gölüne üvey evlat muamelesi çekmişiz ki…

Neden kendi değerimiz varken başka yerler gitmişiz ki…

Yıllarca terör bahanesiyle kaderine terk edilmiş.

Bence en kolay yol seçilmiş.

Gece kaldık ve herhangi bir terör olayı falan da yok artık.

Hadi geçmişi bir kenara bırakalım.

Gelin şimdi bu değerimizi ortaya çıkarmaya çalışalım.

Önce kendimiz gidelim.

Orada güzel vakit geçirip fotoğraflarımızı paylaşalım.

Şundan emin olun her bir kişi sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımla yüzlerce kişinin orya gelmesini sağlayabilir. Sonra merkezden 1985’li yıllarda olduğu gibi saatte bir otobüs kaldıralım. Arabası olmayan kişilerin de orayı görmesini sağlayalım. Üniversiteli kardeşlerimizin orayı görmesine imkan sağlayalım.

Turizm acentelerimizi de bir konuda eleştirmek istiyorum. Van gezimiz var, Ahlat gezimiz var , Sarıkamış gezimiz var da peki neden Balık Gölü gezimiz yok… Evet çünkü değerlerimizin farkında değiliz. Yeterince sahip çıkamıyoruz. Ekonomik olarak yeterince değerlendiremiyoruz.

Şuan Balık Gölünün çevresinde bir otelimiz olmalıydı. Çadır kampları kurmalıydık. Festivaller konserler olmalıydı. Maalesef Ağrı’nın mahpus kaderi galiba her şey de geç kalıyoruz. Gelin artık bir şeylere geç kalmadan harekete geçelim. Ertelemeyelim… Erteledikçe gördüğümüz gibi olmuyor.

Ama biz maalesef hala Balık gölünün yolunuz konuşuyoruz. Türkiye’nin tüm köyleri asfaltlanmışken en ücra noktaya bile asfalt gitmişken turizm yönünden müthiş bir potansiyel olan bir değerimizin yollarının asfaltlanmaması gerçekten çok üzücü. Yani neden bu kadar geri plana atılmış anlam veremiyorum.

Hadi Ağrı’da sosyal yönden gidecek çok yerimiz olsa derim ki eyvallah. Ama sosyal yönden gidecek ve vakit geçirebileceğimiz alanlar sınırlıyken ve elimizde de böyle bir değer varken neden değerlendiremiyoruz anlam veremiyorum.

Son olarak buradan değerli siyasi büyüklerim sayın valimiz Osman Varol, Belediye Başkanımız Savcı Sayan, Milletvekilimiz Ekrem Çelebi’ye seslenmek istiyorum.

Balık Gölünün çığlığına kulak verin.

Çok büyük şey istemiyor balık gölü sizden.

Bölge hastanesi gibi maliyetli şeyler de değil.

Sadece asfalt bekliyor sizden.

Gerisi zaten kendiliğinden gelecektir emin olun…